Fitness

Joga da Ci odprężenie i zapewni relaks.

Joga to zarówno ćwiczenia jak i filozofia i forma rozwoju osobistego.

Jogę praktykowano w Indiach już… cztery tysiące lat temu. Badania medyczne wykazały, że ma ona niezwykle uzdrawiającą moc. Daje odprężenie, poprawia przemianę materii i nieprawdopodobnie relaksuje.

Ćwiczenia powinnaś wykonywać systematycznie: każdego dnia przez dwa miesiące. Przed rozpoczęciem ćwiczenia musisz się wyciszyć i zrobić lekką rozgrzewkę, np. bieg w miejscu przez pięć minut. Najlepiej, jeśli będziesz ćwiczyć z pustym żołądkiem.

Ćwiczenia jogi możesz wykonywać na świeżym powietrzu.

Na ćwiczenia jogi składają się specjalne ćwiczenia oddechowe (pranayama). Usiądź w pozycji kwiatu lotosu. Prawą nogę ugnij w kolanie, stopę połóż na prawej pachwinie, stopą do góry. Z lewą nogą zrób dokładnie to samo. Wyprostowane ręce połóż na udach. Zamknij oczy, nabierz powietrza w płuca, chwilę je zatrzymaj, potem zrób głęboki wydech; powtórz to ćwiczenie trzy razy i zrób krótką przerwę.

Ćwiczenia oddechowe powinny trwać trzydzieści minut. Korygują one skrzywienie kręgosłupa, redukują tkankę tłuszczową ud, poprawiają krążenie, pracę układu trawiennego, oddechowego i nerwowego. Wypowiadając podczas ćwiczenia odpowiednie słowa, można bardziej pobudzić pracę płuc i układu trawiennego (słowem „om”) albo pracę wątroby, jelit i narządów rozrodczych (słowem „rhuma”).

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.