21 10 2017

Aerobik – jak go uprawiać

Autor:

|

19 września 2012

|

Edytowany: 10 lipca 2017

|

0 komentarzy

|

Kategoria: Fitness

Aerobik – jak go uprawiać

Ogólne zasady uprawiania aerobiku

Aerobik zaliczany jest do do grupy ćwiczeń aerobowych, czyli oddechowych (stąd jego nazwa – ang. aerobics z gr. aér, aéros – powietrze + bíos – życie).
Uprawianie aerobiku poprawia i reguluje pracę mięśni, układu krążenia oraz układu oddechowego. Podobne korzyści zapewniają intensywne spacery (dziarskim tempem), nordic walking, bieganie, pływanie, chodzenie po schodach, narciarstwo przełajowe, kursy tańca, jazda na rolkach, tenis, czy squash.



Wybór typów i odmian ćwiczeń aerobiku powinien zostać podjęty z rozwagą i namysłem. W zależności od celu, kondycji fizycznej oraz przebytych w życiu chorób i urazów, różne ćwiczenia mogą okazać się lepsze dla różnych osób.

Aerobik fitness Dziewczyna.DobreSciagi.pl, AskVirgin.pl

Pamiętaj, nie każdy typ ćwiczeń jest odpowiedni dla ciebie.

Dobrym pomysłem jest trening kompilacyjny czyli różne ćwiczenia wykonywane naprzemiennie. Ta strategia zmniejsza zagrożenie urazami i zapewnia bardziej zrównoważoną kondycję fizyczną i psychiczną. Ważne jest, aby formy wyczerpujących ćwiczeń (bieganie, taniec, tenis, squash) stosować naprzemiennie z formami mało lub średnio męczącymi (spacer, pływanie, wspinaczka górska, stepping, narciarstwo przełajowe, wioślarstwo).

Dobrym rozwiązaniem jest wykonywanie trudnych ćwiczeń nie częściej niż co dwa dni, a nawet rzadziej, jeżeli masz nadwagę, słabą kondycję, przebyłaś urazy lub masz kłopoty ze stopami, kostkami, kolanami, biodrami lub kręgosłupem.

Chociaż ćwiczenia aerobiku nie są intensywne pod względem techniki lub kumulacji, odpowiednia technika jest jednak bardzo istotna dla skuteczności i zapobiegania urazom. Trenowanie aerobiku polegające na naśladowaniu innej osoby wykonującej ćwiczenia może okazać się nie najlepszą metodą.

Częsty widok, osób, które pod wpływem znajomych, czy też impulsu wewnętrznego rozpoczynają swoją przygodę z ćwiczeniami pokazuje jak wiele błędów popełniają. Np. osoby otyłe często rozpoczynają przygodę ze sportem od biegów, co jest poważnym błędem, ze względu na obciążenia stawów. Powinny w takim wypadku zdecydowanie skierować swą aktywność w kierunku ćwiczeń nieobciążających – pływania czy jazdy na rowerze.


Poleć artykuł

Podobne Artykuły

Rozsądne odchudzanie
Kobiety w męskich sportach
Pokonać jesienne przygnębienie.
Joga da Ci odprężenie i zapewni relaks.
Odchudzanie – 20 rad jak schudnąć.
Walka z cellulitem – zanim zaczniesz ćwiczyć.
Oko – zwierciadło duszy. Zadbaj o swoje oczy
Pierś do przodu, plecy prosto.
Fitness to stan umysłu.
Wiosenne porządki w głowie.
Zdrowe i aktywne wakacje.

O Autorze

Redakcja Zonka.pl

Napisz komentarz

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

DinoAnimals.pl - Dinozaury, animals, świat zwierząt i roślin